onsdag 10. september 2008

En lys idé


I går hentet jeg masse frø ute i hagen, og hadde i poser. Jeg synes det er litt vanskelig å holde frøene inni frøstandene, mens jeg tømmer de andre jeg har i hendene... For det er vrient å holde posen åpen med ene hånda, ha frø oppi fra en frøkapsel med hånd nummer to, og så holde de andre frøkapslene med den tredje handa jeg ikke har.

- Men så i går kom jeg på noe lurt, syntes jeg. Til bursdagen fikk jeg en bukett som sto i sånn grønn greie, som kan trekke til seg vann og sånn. Men jeg tok buketten ut av den, fikk ikke plass for den i vasen.

Og da slo det meg plutselig, at den måtte jo være lur! Den var helt perfekt til å sette fra seg frøkapslene på, så kunne jeg i ro og mak tømme en etter en mens de andre sto stille på vent, uten å riste av seg noen frø i mellomtiden.
qu;-

4 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Dette var jo kjempe lurt, dem kan jo stå der til tørking også.

Smarting.

Villrose sa...

Oase heter det der...
Ja, det var lur gjenbruk.

Sine sa...

Genialt enkelt, ganske enkelt genialt!

Anne på Moseplassen sa...

hihi, oasis er supert til sånne ting :D