fredag 27. mai 2011

Blomstrer 27. mai 2011

Nydelig, liten Primula. Uten lapp!!! Hjelp, navn?

Sopp i samme bed...
Fritillaria nigra

Meconopsis quintuplinervia straks i blomst! Den er så fin!

Jeg har booket meg en fylt hvitveis fra ei dame i hagelaget, gjett om jeg flirte godt da den "rare anemonen straks i blomst" endelig var kommet ut nå... Ha ha ha, der sto den hos meg sjøl! Jaja, da får vi en fylt hvitveis til på loppisen, heller. ;)

Den hvite Fritillaria meleagris, rutelilje, har blitt en fin klynge nå. :)

Småhjerte har begynt skikkelig nå. Den pleier jo å holde på nesten hele sommeren.

Aurikkel fra Konkel!

Nyyydelig aurikkel!!!

Semiaquilegia (tror jeg det var) blomstrer snart, den ser ut til å kunne bli skikkelig fin den også.

Aurikkel!!!

Fritillaria pyrenaica.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så fine bilder ,akeleier og primula det er vårblomstene sine det.
Ha en fin Helg , Marit.

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Nydelig!

Miamaria sa...

Vårblomster er vel de kuleste blomster, de er jo det første som kommer etter den lange venteperioden. :) Resten strør seg jo bare utover. :)