søndag 17. februar 2013

Det er visst vinter

Benken ble visst glemt ute i år. Men det er visst mykere å sitte der nå.

Månster står også ute, han bryr seg ikke særlig om at det er kaldt. Ofte har han ei snølue på.

Fuglemateren er satt opp igjen. Den sto på veggen ved kjøkkenvinduet før, men ramlet ned i en vinterstorm utpå seinvinteren i fjor. Fikk ikke til å sette den tilbake på samme vis som den sto før, men jeg fikk til å sette den her, på støttestolpen til søyleospa. Det spørs hvor lenge den står her før den blir tatt av nytt uvær, men så lenge den står så har jeg i hvert fall bedre utsikt til fuglene som er der og spiser enn jeg hadde da den sto på husveggen.

Fuglebrettet på stuevinduet har faktisk ikke ramlet ned en eneste gang i vinter. (Banker i bordet!) Før om årene har det vært snor i den, og til slutt ble det fjernet for det var så mye styr med å sette det tilbake på plass. Såvidt jeg vet har ingen hatt lim på, det bare står der, faktisk.

Den bonsaien som står ute tror jeg vi kan avskrive for videre samarbeid. Når døden inntraff er uvisst, men den er nok i hvert fall stein dau.

Jepp, det er visst vinter. men snart er det vår!

3 kommentarer:

Maria sa...

Månster er en tøffing. Man kan redde seg inn på sånne, når de svakeste faller fra.

Snart er det vår, ja. Det skal bli godt!

Miamaria sa...

Ja, den er tøff. Veldig bra at den bor i min hage.

Margrethe sa...

Det kan merkes både i tekst og bilder; våren er på veg hos deg.
Håper du får en fin uke når du teller ned.