mandag 27. juli 2015

En siktet - skyldig eller uskyldig? – Og andre kryp i hagen

Vi går rett på sak! Er dette en veps, eller er det en av de stakkarene som ligner?

Denne her er ikke mistenkt for så mye annet enn å kose seg i irisen. Var litt søt der den stakk fram, sett gjennom macrolinsa.

Temmelig lik den jeg tok flere bilder av i går. Men så mange som de er for tiden, tviler jeg på at det er akkurat den samme. 

Her er neste mysterium. Hva er dette her for no'? Skogskjeggen er full av fluer som sitter fast på dette viset. Noen med mer oppsvulmet bakkropp enn de andre. Er de daue? Eller er de rusa? Spiser de seg så inderlig mette at magen holder på å sprekke? Hva skjer?

Svalen synger
høyt i sky
og kræsjer
nesten i meg

i hengekøya
på sin ekstrarunde.

Ei due flyr forbi.

VROOOOOOOOOOOOOOOOOM
Motorsykler har også sommer
på veien.
(Om de ikke har kræsja
ennå.)

What's up? What's gooooiiiing oooooon?

2 kommentarer:

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Hehe, mye morsomt som skjer i hagen din, tror jeg må se nøyere etter i min.
Hilsen ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

Miamaria sa...

Forbausende mange små kryp i hvert fall, når man ser på nært hold. :)