søndag 22. mai 2016

Blomstrer 22. mai 2016

"Blå" hvitveis, den er flott.

Fylt bekkeblom stråler som ei sol i sola. 

Primula.

Flue på maigull.

Denne aurikkelen lukter kjempegodt.

Fritillaria, lurer på om det er nigra?

Ole spesial. Denne har enda mørkere farge, jeg fikk ikke helt til å stille inn ordentlig. Utrolig flott er den i hvert fall. 

Disse botaniske tulipanene er nå flotte de også.

Også en fritillaria, men hvilken? Ser ut som sånn vanlig vipeegg, men den er mye lavere enn alle de andre i resten av hagen. Så jeg lurer på om det kan være en egen greie, denne her.

Dette er et ugress i plenen (som ikke er klippet ennå, men den burde vært det), men det bryr ikke sommerfuglen seg det minste om. Den likte disse kjempegodt.

Fylte hvitveis likte de også, men dette er neslesommerfugl. Det var ganske mange av dem. 

Denne er aldeles nydelig. Den har spredt seg litt, så jeg kan faktisk gi bort av den nå, det er jo litt gøy.

Nærbilde av en av dem.


2 kommentarer:

Rita Hogefeld sa...

Her var det mye fint som blomstret, du. Særlig likte jeg den Ole spesial, og den lilla primulaen. Nydelig :)

Miamaria sa...

Ja, begge de to er av mine absolutte favoritter. Det som er synd er at de er så små, sånn at de er lett å miste om man ikke passer nøye på.