lørdag 8. juli 2017

Blomstrer nå 8. juli 2017

Ser man på hele hagen er det et overgrodd vilniss, men ser man i mindre ruter så er det mye kult her for tiden. For eksempel denne blomsterspisende fuglen. (Bildet er ikke arrangert.) God apetitt på akeleier, tydeligvis. For øvrig veldig store blomster på denne akeleien i år også. 

Rosa moyesii er like fin i år som ellers. En gang stjålet på raid i en hage, der er den nå helt fjernet, så jeg har kommet til at det var lurt å stjele den. Jeg har to, de er snart like store som det digre buskaset rotskuddet ble stjålet fra.

Synes knoppene også er ganske dekorative.

Flott hva?

Ja, det synes i hvert fall jeg.

Denne er jo et ugress, som er veldig i veien og jeg begynner å mislike den, men den er jo samtidig fin der den stikker fram blant de forskjellige.

Forsåvidt litt ugressaktig, men har ikke tatt helt over så det går greit.

Dette fæle høymole-ugresset hadde fått besøk.

Fin fargekombinasjon, med ei skikkelig lita humle på.

Denne her er jo kjempefin. Det er den som hvert år hindrer meg fra å rydde opp i det overgrodde bedet - jeg må jo ikke risikere å ødelegge denne, og jeg vil jo ha med meg blomstringa!

Ugress med humle.

Fin kombinasjon, med akeleiene i fokus.

Samme, med ballblomen i fokus. Jeg liker best akeleiene egentlig, men det er jo også fint med disse i forgrunnen.

To kule gress.

Basunblomsten er også her fremdeles.

Favoritt-akeleien i kombinasjon med en geranium.

Her i kombinasjon med en blå. Liker begge.

Han her syntes jeg kom litt nært kassen med fotograferingen, men bor man i min hage må man bare finne seg i at jeg er der.

Nok en kul fargekombinasjon.

Denne geraniumen er bare kjempenydelig.

 Akeleie
Akeleie

Lillaish valmuesøster

Akeleie

Tromsørosa

Blå valmuesøster
Som sagt - ugress, men likevel litt fin!

1 kommentar:

Tove sa...

så flotte blomsterbilder :-)