fredag 17. juli 2009

Blomstrer 17. juli

Akeleie

Primula viallii, orkidéprimula

Allium 'hair'

Er denne virkelig frøekte? Kommer masse planter, den har sådd seg fra i fjor. Alle knoppene ser ut til å bli svarte... Jippi!!!

Vanlig skogskjegg

Akeleiefrøstjerne

Variegert akeleie med rosa, fylt blomst.

Den vanlige blå akeleien, som viste seg å være litt mer uvanlig enn jeg trodde. En clematiflora? Ganske stor blomst.

Fin denne akeleien også, litt mindre blomst enn den forrige.

En gul allium har lurt seg inn

Samme alliumen i rosa

2 kommentarer:

orchis sa...

Orkideprimulaen er helskjønn! Fikk aldri til den i min Oslohage, og her er det iallefall ikke mulig. Men jeg kan nyte bilder som dine av den!
God helg.

Miamaria sa...

Jeg hadde to som blomstra i fjor, begge daua. Har lest en plass at den ofte er kortlivet. Men så oppdaget jeg plutselig i vår at jeg hadde en til, som ikke hadde blomstret ennå! :) Håper den er tidlig nok til at jeg får frø. Bør vel så nye og ha i bakhånd tilfelle denne også dauer. For de er så kule! Og fine! :D