søndag 25. desember 2011

Hjemmelaget fuglematdings

I anledning å bli kvitt halvannen pakke Flott i kjøleskapet, fant jeg det på tide å lage litt heimlaga fuglematedingser. Pkt. 1, smelt fettet. Pkt. 2, ha i diverse frø og nøtter. Her er det masse forskjellig man kan ha oppi. Jeg blandet litt diverse fuglemat jeg hadde, og forskjellige kornsorter jeg fant i skapet, nøtter og rosiner.

Jeg fant noen tomme leirkrukker, klippet av endene på Q-tips og knøt tråd i sånn som dette. Noe må man jo henge disse opp med. :) Det vil vise seg hvor bra dette funker.

Så var det bare å fylle blandingen oppi, og sette til kjøling så det stivnet fast.

Til slutt var det bare å pakke inn i julepapir for gave, og henge opp til "husets" småfugler. Tanken er at disse skal være såpass tunge at skjæra ikke riktig så enkelt får fatt i dem - men ho er så utspekulert at noe får ho kanskje til uansett.

3 kommentarer:

Tove sa...

Du har så gode ideer. Kanskje jeg får rotet meg ti å lage noen slike jeg også. Har visst noe fett i køjleskapet som ble til overs :-)

Tove sa...

God ide. Skal se om jeg får til å ko piere det der :-) Har visst litt delfiafett i kjøleskapet.

Tove sa...

Du har så gode ideer. Kanskje jeg får rotet meg ti å lage noen slike jeg også. Har visst noe fett i køjleskapet som ble til overs :-)