lørdag 10. desember 2011

Lerretbilder, endelig

I dag kom endelig lerretbildene. Har tenkt på det i årevis, men hadde egentlig bestemt meg for heller å ramme inn i vanlig glass og ramme. Så dukket det imidlertid opp et tilbud på lerretsbilder på Eurofoto, så da gikk det an å prøve uten å risikere ruin. Og det synes jeg ble ganske kult. Dette bildet er 40x90. Tatt på padletur like borti sundet her.

Dette her er det ikke jeg selv som skal ha, det har jeg fått bestilling på. (Men det er jeg som har tatt bildet, tigerlilje.) Det er ganske stort, og på tykkere ramme. 70x100 cm er det faktisk.

Disse to skal til samme plass som det forrige, de er 40x60 cm begge to. Blåveis og krokus tricolor.

Disse tre skal imidlertid få henge hos meg. Det er en slags serie, i sorthvitt. Det vil si nesten, selve motivene er i farge, men det kan man bare såvidt ane. Omgivelsene er svarthvitt. Synes det ble ganske kult, selv om jeg bommet litt på størrelsen på det ene der. (Man laget dem en og en så det var ikke så lett å se mens man holdt på.) 40x40 cm.

- Dette gikk mye bedre enn jeg hadde trodd!!!

14 kommentarer:

Felipe Matos sa...

Wow! De ble skikkelig fine! I hvertfall ifølge bildene :) Ser de like bra ut når man står nært og ser på?

Miamaria sa...

Ja, egentlig. Går man helt innpå så ser man jo at det er lerret og sånn, men det er jo ikke meningen man skal se på dem med nesen borti. :) Det ble helt greit. Det finnes nok sikkert lerrettyper av bedre kvalitet, men. Denne sorten var litt "matt" så man bør nok ikke vaske dem ofte akkurat.

Bille sa...

Så flotte bilder! Jeg har kjøpt inn store rammer med passepartour og greier i feriehuset, og har i ett år tenkt å bestille forstørrelser. Men rammene er ennå tomme, hehe, ting tar tid... Veldig artig når det blir bra resultat, og selv om større bilder koster litt, har man utrolig mye glede av dem når det klaffer.

Miamaria sa...

Jeg hadde heldigvis ikke kjøpt rammer og passepartout ennå, ellers hadde ikke lerretbildene blitt noe av. :) Men jeg skal ha det også, har en plan på det også. Men det blir en enda mer billigvariant. :)

Miamaria sa...

- Og takk begge to! :)

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Det er jo veldig smart å få bestilt av egene bilder som har en historie eller noe man har forhold til. Har vært å sett på tilbudene, men ikke somlet meg til å velge ut eller bestille bilder. Har bygget inn en veranda til stue, så her er det mange tomme vegger ennå.
Veldig fine !!! Hvor bestilte du?

orchis sa...

Utrolig flotte!!! Dette gav meg noe å tenke på... Har mange bilder og mange hvite vegger... :)
God helg.

Trine sa...

Så flotte de ble :-) Noe å tenke på for noen og enhver.

Miamaria sa...

Ja her har vært tomme vegger i mange år nå for det har vært så vanskelig å bestemme seg. :) Og litt frykt for at det kanskje ikke ville bli så bra...

Det er bare å hive seg i det, blir flott! :) Ikke proffbilder akkurat, men SÅ mye bedre med et bilde som kun fins på én vegg, enn disse "proffe" som det fins lustusen av på Skeidar.

Synes jeg. :D

Kristin Aurdal sa...

Takk for titten Miamaria :-9 bildene dine var nydelige. Har syslet med tanke jeg også om å få noen av hagebildene mine på lerret.
Får se om jeg ikke hiver meg rundt på nyåret, bare jeg klarer å bestemme meg for bilder :-)

Maria sa...

Gratulerer! Dette ble mye, mye bedre enn du annonserte ;-))

(Og du er en god fotograf,da)

Kirsten sa...

Kjempesmart !
..og flotte bilder selvfølgelig :-)

Miamaria sa...

Takktakk! Ja, det vanskelige er å velge bilder. Jeg var skeptisk i forhold til farge, hva som skulle passe inn - men det ser ikke ut som det er sååå nøye. Tror de som jeg ikke skal ha selv også ville passet helt greit inn her, men de turte jeg ikke å satse på.

Så det spørs om ikke det blir ei ny og tøffere bestilling etterhvert. ;)

Linda sa...

Innom for å ønske god jul:) Jeklem fra meg:)