fredag 3. august 2012

Feite edderkopper og rydding i drivhus

Skulle rydde i drivhuset, for å få ordnet gulvet der endelig. Altså må det ryddes ut først, for å få inn plater og grus. Under ryddinga flyttet jeg noen plantestøttepinner. Etterpå så jeg hva som satt fast på dem...

Jeg synes de er blitt alvorlig feite nå, noen av disse edderkoppene. Dette er altså den aller tykkeste av plantepinnene, den som vel er nærmere to meter lang. Så størrelsen på denne edderkoppen er ikke liten!

 Her har den imidlertid (blitt) flyttet ut.

Ganske fint mønster på den egentlig.

Ikke spesielt engstelig av seg, jeg plasserte pinnen oppå trillebåra, men den bare begynte å spisse der.

 Spinn spinn, her er jeg og her blir jeg.

Heslig skapning. Men imponerende flott også, samtidig... Bare ikke helt nært innpå...

Fyrstikk som målestokk!

3 kommentarer:

Maria sa...

Ekkel, pen sak! Jeg er helt enig med deg. Du må lage edderkoppfeller! Etterpå kan du sove i drivhuset :-)

Merethe sa...

Flott skapning. Men enig...ikke for nært. Har du funnet ut navnet på denne karen? spennende med insekter. Ha en flott uke. Mvh Merethe

krepsemor sa...

Ojoj! Den var skikkelig diger, ja! Men om en studerer dem, er de jo riktig vakre faktisk! Jeg har heldigvis ikke edderkoppfobi, men derimot fobi for ormer....Men hoggormen kommer seg da vel aldri inn i drivhuset?
Ønsker deg en fin uke!