lørdag 11. oktober 2008

Fortsatt like kul!


Jeg er evig takknemlig for at Rita skaffet meg monsterkongslyset. Jeg blir aldri lei av den planten, i hvert fall ikke dette året. Første gang jeg så den var hos Smg* et år, jeg ble helt betatt. Den var helt ullete på en måte, og så ut som et slags monster. (Og det blir den jo i grunnen som fullvoksen! Ganske høy!) Fikk ikke tak i frø noe sted året etter. Men, så plutselig så viste det seg da jeg var på Senja, at Rita hadde den! Med meg fikk jeg en plante. Som selvsagt daua i løpet av vinteren hos meg. :( Men Rita er en engel, hun hadde fler! Så jeg fikk en ny! Og nå har jeg gått i hele sommer og tatt bilder av den. Verbascum (kongslys) olympicum er det vel den heter på fjongt.

Men se på den da? Den er da kul???

2 kommentarer:

Britt Åse sa...

Gørrkul :-)
Det der er sikkert en sånn plante som man aldri blir lei av å fotografere.

Miamaria sa...

Absolutt! Det er akkurat det den er! :)