lørdag 25. oktober 2008

Jippi, vi har fått basseng!

Ja, nå har vi fått basseng i hagen, hurra!
Ta med badebukse og kom før det fryser til her!
Badeanda er klar, den lånes gjerne ut.


Ja som man kan se ganske tydelig på disse bildene, så er utgravinga til drivhuset gjort i går, men dreneringa derifra til hovedgrøfta står ennå igjen... Mulig de har tatt ting litt i feil rekkefølge her, jeg vet ikke. (Har jo ikke vett på det jeg, men dette ser litt rart ut for meg.)


Sånn her ser området ut fra trappa på huset nå.

Her er kassen jeg skal plante drua mi i. (Spørs om jeg får råd til å kjøpe drue når vi er ferdig, men...) Den er 50x50 i firkanten, og så blir det ca. 60 cm høyt (den skal kappes) hvis den ikke skal stikke oppafor gulvet. Da når den rett ned i jord, det vil si leire, det er visst leirgrunn så det duger her. 30-50 cm myrjord øvers, og leirgrunn under der så langt ned som man kan tenke seg å grave... Lykke til, kan man vel si. Jeg håper 50x50x60 er nok til å huse en drue, for under der drukner den vel...

7 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Jeg finner fram badeanda mi med en gang jeg, og hiver meg på nærmeste fly:-))

Unknown sa...

Jeg og!! Henter du meg på vegen, Ellea? Ha-ha.
Veldig lekkert basseng. Litt sånn "Shabby-Chic" stil? Det er jo så moderne.

Tove sa...

wow....det var bassenget sitt det. Er det mulig? Storm og utgravinger er kanskje en dårlig kombinasjon. Håper kara fikser det der;-) Sitter og koser meg med eurobulbene mine. Skal nå sjekke hvordan de ser ut og så finne et egnet sted og panikkplante litt nå.

Tove sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
potentilla sa...

Det så fristende ut....æhhhh

Miamaria sa...

Jada, det er nok mulig! :) Nå er dere imidlertid litt seint ute, nå er det meste av vannet borte. ;) I dag har de jobba på. (Men du verden så lang tid dette tar... Blir dyrt ja.)

Merethe sa...

Jeg følger med arbeidet videre :)
Gikk glipp av bade ferien jeg men... :)