lørdag 17. oktober 2015

Ny fuglemater, ny fugl

Dette er siste skrik i fuglebrett for å sette fast på vinduet. Helplast, stygt som juling spør du meg – ikke er det hull i bunnen heller. Dermed kan ikke overflødig vann renne ut. Heldigvis et langt tak, men når regnet kommer sideveis hjelper nok ikke det. Dette er første gang jeg ser blåmeis i hagen, og nå har han vært til og fra brettet i flere timer. Håper han holder seg her.

Dette er forrige brettet jeg hadde. Det selger imidlertid ikke Felleskjøpet (her i hvert fall) lenger, fordi det var så mye reklamasjon på det. Riktignok kjøpte jeg nytt nå fordi det var gått i stykker, men det har nå stått noen år ute hele året, så det synes jeg ikke er så rart. Her var det god drenering. Må se om ikke jeg får drillet et par hull i det nye.

Ingen kommentarer: