tirsdag 7. juli 2009

Blomstrer 7. juli

Incarvillea

Veronika, ukjent

Jordbær

Meconopsis

Aquilegia scopulorum

Dufter supergodt

Blå valmuesøster, meconopsis

Ugress, fiol med søt flue

Rød potentilla (tror jeg)

Gul potentilla (tror jeg)

Nydelig iris

Mertensia Pterocarpa, Østersurt

Aquilegia Nora Barlow

Saxifraga, sånn med store blader. Grønnbladet.

Gul og rød akeleie - Aquilegia formosa?
(Og hvorfor har den mørke blader?)
Lewisia nevadensis rosea kanskje? Eller hvilken?

Sommerblomst - iberis?

Sommerblomst - Salpiglossis (prakttrompet)

Gressløk i blomst, med humle i aksjon.

Lupinus BEP

Etasjeprimula

Ajuga reptans (krypende purpurjonsokkoll)

Riddersporene har også begynt nå.

Aquilegia Black Barlow

Diverse Aquilegia origami

Iris graminea - nydelig.

Og ei nydelig akeleie... Nyyyyydelig.

Anacyclus depressus

3 kommentarer:

Else Marie sa...

Gosj den planten på det 18 bildet va er det den var bare så flott.
Denne fargen må jeg få tak i for den kan binde sammen de gule fargene før jeg går over til rosa.
Takk for titten mange fine blomstrer nå.
Det er nå en kan nyte alt en har gjort

Miamaria sa...

Har lagt inn navn nå på de aller fleste jeg har navnet på. :)

potentilla sa...

Fin den depressive :)