fredag 17. juli 2009

Så svart som blomster blir?

Denne er jeg skikkelig fornøyd med. Endelig slo den ut! Knoppene har vært beksvarte, så jeg har vært spent. Men Iris pumila har også ganske lillasvarte knopper men blir bare mørkelilla likevel, så jeg har vært suuuperspent på denne som skulle være svart. Det ER den! Her i dag står den plutselig med flere blomster, og de er beksvarte alle sammen. Ble litt dårlig kvalitet på bildene da jeg komprimerte dessverre, men jeg tror man skjønner poenget?

2 x Iris chrysographes 'Black Form' heter den.
På lista står det at jeg kjøpte to, men da lurer jeg på hvor den andre er.

Det hvite "rusket" er altså noe som faktisk skal være der. Men bare den ene blomsten hadde sånn. Er det en manneblomst tro?

4 kommentarer:

Frøya-Heidi sa...

Oj, oj, oj! Den var jo knallfin! Den må inn på må-ha-lista.

Frøya-Heidi sa...

Forresten, hvor fikk du tak i den?

Miamaria sa...

Kjøpt på salg hos Jensen i fjor. :)
www.planteliste.net

Ser ut som han har i år også - foreløpig...

fru Sandeggen sa...

Åjåjåj, den var lekker!