onsdag 8. juli 2009

Mørke blomster, hm jeg har visst noen

Her har jeg flere mørke ting enn jeg var klar over. En mørk ormedrue (mørkt bladverk), en Geranium 'Samobor' (grønne blader mer mørke flekker og mørke blomster), en akeleie buergeriana, mørk lilla og gule blomster - og så har jeg jammen meg en atrata-akeleie (mørke blomster) og en vanlig geranium med mørke blomster baki der også.
Denne her står atmed en hvit geranium, og det er ganske fint. Det hvite i akeleia og det hvite i naboblomsten gjør at det ikke blir så deprimerende likevel. Jeg synes mørke ting er kult!

2 kommentarer:

anne -moseplassen sa...

Jeg er veldig begeistret for mørkt bladverk jeg. Mørke blomster ikke så mye, men synes alltid det er kjekt å se, for de blir jo helt andeledes enn sine lyse og fargesterke venner.

Miamaria sa...

Ja, mørkt bladverk er også fint! Den cimifugaen gjør seg virkelig i buketter, for eksempel.