tirsdag 2. august 2011

Buketter fra hagen

På tide å samle inn litt blomster fra hagen igjen. Da går jeg ut i hagen og henter, ikke så lett å få det til å "gå opp" til slutt. Menmen, det er koselig med blomster inne uansett om det blir fint eller ikke. :) Her er det en Digitalis lutea (gul stauderevebjelle), blomkarse og noen limegulgrønne blader fra en bladplante jeg ikke husker navnet på.

Uklart bilde. En hvit ridderspore, malurt, rød stjerneskjerm og en blomsterstand (knopp, egentlig) fra en løk jeg heller ikke husker navnet på. Den var litt kul egentlig, skulle blitt brukt så den kom bedre fram, men.

Ringblomster, to sorter malurt, rødkløver, rødbladet alunrot og de rosa blomstene på en mjødurt.

Malurt, variegerte blomkarseblader, kuletistelknopp, nellik og et strå.

Blå ridderspore, malurt, en blålilla sak fra pallekarmene jeg ikke vet hva er - og frøstandene til den kule Saxifragaen.

Rose, blomkarseblad og fjellflokk.

Bær av hyll, blomkarseblad og en bladsak fra pallekarmene jeg ikke husker hva er...

Rose, rosa lupin og en staudestilk som jeg ikke aner hva er for den har jeg hatt i sikkert fem år uten at den noengang har blomstret...

1 kommentar:

Lena sa...

Så nydelig - du er kjempeflink :)