onsdag 24. august 2011

Jaktfugl i hagen

Jeg har fått en mistenkt til fugledrapet i hagen. Denne her jakter tydeligvis større saker og ting, ikke bare småfugl. Det satt en fugl på strengen like ved huset, reagerte ikke sånn på det. Skjære, måke og kråke sitter der hele tiden. Men etter en stund slo det meg at dette var da noe annet.

Joda, definitivt en rovfugl. Plutselig fløy den, før jeg hadde rukket å sett så nøye. Noen høye hyl, så kom den rundt på andre siden av huset, med ravn/kråke (gikk fort) hastig i front. Berget seg i buskene oppafor. Den vendte tilbake til strengen, og jeg fikk tatt litt bilder. Så kom en skjære og satte seg ved siden av den, så var det ny jakt på kråke! 

Kråka fikk den ikke fatt i, så da var det full jakt etter skjæra.

 Huhei, huhei!
Men nei...

Niks, ikkeno fangst her i gården. Så forsvant den. Kul fugl.

2 kommentarer:

Maria sa...

De er flotte. Men det er best om de spiser utenfor min synsvidde.

Hilsen SarteMaria

stallnilsen sa...

Vi pleier også og ha besøk av rovfugl, og da merker vi at småpippan e borte noen timer, de aner nok fare, takk for hilsen hos meæ, ha ei god helg, hilsen Lisbeth ;O)